Answered

Problems with Tunein

  • 24 January 2023
  • 3 replies
  • 239 views

Dear all

I have problems with Tunein and the radiostation DR P4 København. It is a public service station so no login. 

The problem is, that Sones can’t connect to Tunein. Some days it works fine. But mostly I get this message: Could not play ‘DR P4 København’ - could not connect to Tunein.

I have had this station as “default” for many years. But the last couple of months there have been problems connecting.

Can anyone help me with this problem?

The station works fine from the Tunein webpage.

I use the S1 controller since I have some older speakers in my sonos set-up, and I don’t want to break it up in new and old so I loose the option of connecting all my speakers.

regards/kristoffer

icon

Best answer by Gert_4 24 January 2023, 20:55

View original

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

3 replies

Userlevel 3
Badge +5

Hej,

Prøv at læse i det danske forum som der gemmer sig under “Other language forum” her er der flere tråde med forslag til løsninger på dit problem.

Jeg vil tro at det er TuneIn som der er problemet TuneIn ikke kan finde ud af, at der er mange lokalstationer gemt under DR P4.

Mit forslag er at glemme alt om TuneIn til lytning af danske stationer, installer DR Lyd og Radioplayer, de sender også lyden til dit Sonos system i en MEGET bedre lydkvalitet end TuneIn.

Men læs lige de sidste tråde i den danske del af forumet.

Jeg prøver - tak for tippet

Userlevel 3
Badge +5

Jeg prøver - tak for tippet


Prøv også at læse denne 3 år gamle tråd igennem, det er ikke sikkert at du lige ser den på det danske forum.

Her skrives mere om problemet som der ikke skyldes Sonos, men som er et TuneIn og DR problem.

Link.