Answered

Problemer med DR Lyd


Jeg har igennem et stykke tid nu haft problemer med DR lyd. Vi bruger vores højttalere som vækkeur og bruger P4 København via DR lyd, men den er begyndt på at vi ofte bliver vækket af Sonos chime i stedet, når jeg så prøver at starte radioen starter den med det samme. Vi har enkelte gange tidligere oplevet at Sonos chime er startet og der har det typisk været fordi der var et problem med at forbinde til kilden, men det lader ikke til at være et problem her da den kommer med det samme når jeg starter den manuelt. Jeg har oplevet samme problem med en alarm indstillet til P1.

Når jeg har fået radioen i gang oplever jeg desuden at den pludselig springer 30 min "tilbage i tiden" så jeg altså hører det der blev sendt for 30 min siden.

Er der nogen der oplever noget lignende og evt. har en løsning på problemet?

 

icon

Best answer by Mike R. H. 9 January 2023, 14:25

View original

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

12 replies

Userlevel 2
Badge +3

Det har jeg ikke oplevet og bruger også DR Lyd men godt nok ikke som alarm lyd... Du kan evt forsøge med Radio Player i stedet?

Jeg har været ude for akkurat samme problemer. Jeg har også beskrevet mit problem i sonos fb gruppe, uden at få svar. Mht til at programmet springer tilbage i tiden, så kom det tilbage til realtid, hvis jeg skiftede kortvarig til et andet program og retur. Desværre har jeg ingen forklaring el løsning på problemet udover du ikke er alene med problemet 

Mvh Arnem

 

Userlevel 5
Badge +11

Hey @mobmul og velkommen til communitiet.

Jeg har hørt om problemet før, dog med andre tjenester og ikke kun DR Lyd.

Hvis du sletter den gamle alarm og laver en ny alarm, enten med DR Lyd eller en anden på samme tidspunkt, oplever du så samme problem?
I det tilfælde at du gør det, så vil jeg anbefale at tage en diagnostik når den fejler og kontakter vores support. Så kan de undersøge diagnostikken og se specifikt hvad der sker i højtaleren, når alarmen burde spille DR, men fejler og derfor bruger Sonos Chime.

Tak for jeres svar.

Arnem, jeg er glad for at høre at jeg i det mindste ikke er den eneste der oplever det. Jeg har også kunne få den tilbage i realtid ved at stoppe afspilningen og starte den igen. Nogen gange holder det, andre gange hopper den tilbage igen.

Mike, jeg prøver at slette alarmen og indstille den igen som du foreslår, men det ændrer vel ikke på at den hopper tilbage i tiden, for det oplever jeg også når afspilningen er startet manuelt.

Jeg oplever præcis samme problem med alarmen og P4 København, hvor den i stedet spiller alarmen og ikke P4. 
 

Jeg kan slet ikke få forbindelse til P4, men kan godt få forbindelse til fx P3

Hej

Jeg kan slet ikke få forbindelse til DrP4 Kbh, men kan godt få forbindelse til fx DrP3

Hvad kan jeg gøre ?

Userlevel 3
Badge +5

Ja jeg har lige surfet lidt rundt på TuneIn, Sonos Radio, DR LYD og Radioplayer appene og ja der er ikke forbindelse lige nu til DR P4 på TuneIn og Sonos Radio appene.

Sonos Radio får deres signal fra TuneIn så det er derfor at der heller ikke er DR P4 signal her.

Som jeg har skrevet her i forumet, for et par dage siden, i en tidligere tråd, så vil jeg anbefale at du installerer DR LYD og RadioPlayer Appen.

Fordi her virker P4 og lydkvaliteten fra disse 2 apps er MEGET bedre end den fra TuneIn og Sonos Radio appen.

Tak Gert

Jeg har installeret DR Lyd og det fungerer 👍

Hej Alle

Jeg kan ikke finde appen DR LYD i appnes hvad gør jeg forkert

på forhånd tak

Kim

Userlevel 3
Badge +5

Hej Alle

Jeg kan ikke finde appen DR LYD i appnes hvad gør jeg forkert

på forhånd tak

Kim

Hvis at du ser det rigtige sted og DR LYD og heller ikke andre danske tjenester som fx YouSee Musik mm er på listen, så tjek om du har lavet en fejl, da du registrere dit Sonos og ikke fik indstillet land til Danmark.

 

Hej Alle 

Hvor skifter jeg landekode i sonos appen så jeg kan få DR LYD appen frem ?

Userlevel 3
Badge +5

 

Hej Alle 

Hvor skifter jeg landekode i sonos appen så jeg kan få DR LYD appen frem ?

 

Log ind på din Sonos konto via siden www.Sonos.com og indstil din profil til at være i Danmark.

Det kan godt være at din profil, til dette forum vi netop skriver i nu, viser du i Danmark, men det er 2 forskellig databaser, så log ind og indtast dine oplysninger på www.Sonos.com.