Question

Play:1 stopped working

  • 10 February 2020
  • 7 replies
  • 611 views

Hi support,

 

Our Play:1 speaker stopped working. No lights in the led’s no connection to our wi-fi. We checked the network wire and the outlet both fine. The rest of our Sonos speakers works fine as usual

Any tips on how to get the speaker on-line and working again?

Thanks

 

Best Regards Ken 


This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

7 replies

Userlevel 1
Badge +5

Hej Ken,

Det lyder langt fra optimalt.

Hvad er serienummeret på enheden?

 

Det første jeg vil anbefale dig at forsøge er om enheden kan gå igennem sin gendannelseprocess.

GUIDE:  https://support.sonos.com/s/article/1096?language=da

 

Kan den det så du ender med at den blinker grønt i dens lysdiode bagefter?

 

Med venlig hilsen

Frederik Holmgren

 

Sonos Customer Care

Technical Support Engineer

Hej Frederik,

Nej den er forsat livløs selvom vi prøver at resette den som beskrevet. Serie nummeret er: 1311 00-0e-58-c4-1c-b8-3

venlig hilsen Ken 

Userlevel 1
Badge +5

Hej Ken,

Da gendannelsesprocessen er den mest basale ting enheden skal igennem så er det at den ikke reagere på dette desværre ikke godt.

 

Da enheden er en del år uden for dækning så vil jeg anbefale at du skriver til os på support@sonos.com med din adresse, fuldt navn og kontakttelefonnummer, samt serienummeret på enheden.

 

Så kan vi oprette en sag på det så du kan få et tilbud på en ombytning udenfor dækning mod betaling hvis du ønsker det.

 

Med venlig hilsen

Frederik Holmgren

 

Sonos Customer Care

Technical Support Engineer

Der må da være et kvikt hoved et sted der kan lodde en ny dims i ?? Kan I anbefale et værksted?

 

Kan da ikke bare smide et så dyrt produkt væk efter nogle års brug. Det holder sgu ikke når jorden kæmper med vores ressource overforbrug. Jeg kunne måske accepterer det, hvis jeg havde valgt at købe et billigt Kina produkt, men det gjorde jeg jo netop ikke. Jeg ser Sonos produktet som et kvalitetsprodukt til en tilsvarende høj pris. Men måske har jeg taget fejl??

 

Har skrevet til support som anbefalet. Afventer svar.

 

Vh Ken

Userlevel 1
Badge +5

Hej Ken,

Der er ingen værksteder der er autoriserede af os til at foretage reperationer.

Vi tilbyder som nævnt ombytning mod betaling i sådanne situationer hvor en enhed er udenfor dækning.

 

Vi laver vores produkter ganske godt, og den bedste måde at beskrive kvaliteten på vore produkter mener jeg ligger i at over 90% af de produkter vi nogensinde har solgt er i brug stadig, og at mange af vores forhandlere vælger at give deres Sonos kunder udvidede reklamationsretsforhold på enhederne.

 

Du vil få direkte svar fra vores support på din henvendelse der.

 

Med venlig hilsen

Frederik Holmgren

 

Sonos Customer Care

Technical Support Engineer

Jeg har et komplet identisk problem som Ken. Min Play:1 på lige over 2 år er død - over night. Der er ingen lys i enheden og den reagerer ikke på re-install proceduren. Forsøgt med flere kabler. Den er den eneste af mine 16 Sonos enheder der ikke kører, men er også en af de nyeste? Serienummer er B8E93750C7627.

@Ken, hørte du retur?

vh Knud

 

 

Hej Knud. Ja jeg fik tilbudt en ombytning med 30% rabat beregnet som nedenstående. Hvad jeg så får i stedet står der ikke noget om. Men vel en Play:1 :-)

 

venlig hilsen Ken 

 

 

Du vil blive opkrævet følgende beløb for udskiftning af din enhed (inkluderer udskiftning af forsendelse og håndtering):
 

Sub Total kr. 727,20
VAT @ 25,0 % kr. 181,80
Total

kr. 909,00