Answered

Play 1 spiller et par minutter og slår fra.


Har snuppet sønnens Play 1, der er et par år gammel, nulstillet den og sat den op igen i vores køkken. Jeg kan få den til at spille nogle få minutter hvorefter den slår fra. Den slukker ikke, men der kommer bare ikke noget lyd. Tager jeg strømmen og sætter den til igen, virker den igen et par minutter. Hvis jeg bare lader den stå, kan jeg igen senere spille musik på den et par minutter, hvorefter den igen bliver tavs. Nogle gange er den helt væk i min ap, men ikke hele tiden. I stuen ved siden af har jeg en Arc, der fungerer upåklageligt. Nogen forslag?

icon

Best answer by Mike R. H. 31 March 2021, 14:23

View original

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

10 replies

Userlevel 7

Prøv at genstarte din router.

Hvis du flytter Play:1 tættere på routeren, har du det samme problem?

Genstart hjalp ikke. Den står 4-5 meter fra routeren, det burde den vel kunne trække..

Userlevel 7

Er du i stand til at forbinde nogen af ​​dine Sonos-højttalere direkte til routeren med et Ethernet-kabel?

Ja, den spiller med kabel i rummet hvor routeren står. Jeg har genstartet routeren flere gange, sat play 1 op med kabel. Derefter hevet kablet ud og flyttet den til køkkenet hvor jeg igen har sat den op. Men den spiller kun lidt hvorefter den stopper. Den spiller videre i appen kan jeg se, men ingen lyd. Nogle gange er den også helt væk fra appen og jeg må tage strømmen fra den inden jeg kan se den igen.. Mandagsmodel måske ;/

Userlevel 7

Hvis du allerede har foretaget en fabriksnulstilling, synes jeg det er tid til at kontakte Sonos Support: https://support.sonos.com/s/?language=da

Userlevel 5
Badge +11

Hej Peter.

Velkommen til communitiet.

Jeg ville give @GuitarSuperstar ret og kontakte kundesupporten. Det kunne umildbart lyde som om højtaleren ikke kan få forbindelse når den står det nye sted. Så en ting du kunne prøve ville være og kun fjerne ethernet kablet og se om den også her fejler og forbinde, uden genstart. Hvis den gør, så skal der kigges på din routers WiFi indstillinger. Det kan Sonos Support hjælpe med.

 

Hvis du finder en løsning, må du gerne melde tilbage, så andre brugere med samme problem måske kan bruge samme løsning til at få musik i deres højtaler igen.

Jeg har ikke løst det, men sat den væk. Min nye Arc fungere fint på mit Wifi, så jeg har ærlig talt ikke lyst til at skulle pille for meget ved det. Den Play 1 har tre år på bagen, så det bliver nok bare byt til nyt. 

Det er ikke fordi du har ZigBee i nærheden? Havde lign. problemer indtil jeg fik flyttet min Philips hue controller til et andet sted i huset. 

Jeg har intet “smart” i huset udover Sonos og en smart tv.

Så fik jeg ringet til Sonos. De fortalte den var gal med min wifi router og bad mig ringe til udbyderen (yousee) og få dem til at fixe:

1.Bandstreeing skal slåes fra

2. SSID til 2.4GHz og 5GHz skal være ens 

3. Client isolation skal være slået fra både på 2.4GHz og 5 GHz

4. Protokol/Mode til 2.4GHz skal være 802.11 b/g/n

5. Sikkerhedstype skal være WPA2-AES

6. Wifi channel skal være en fast kanal, ikke auto.

7. Upnp skal være tændt

Det kunne de så ikke hjælpe med hos YouSee. Da alt andet virker ved brug af mit wifi, mener de det er Sonos der har problemet 😏