Answered

nyindkøbt sonos arc virker ikke til tv længere

  • 13 November 2021
  • 3 replies
  • 300 views

Hej allesammen,

 

jeg har for nyligt indkøbt en Sonos Arc og må sige jeg er imponeret over lyden sådan en bringer ud.

 

Der er dog efter meget kortvarigt brug af min Arc opstået et irriterende problem som jeg håber nogle af jer herinde har en løsning på.

 

Jeg har haft opsat min arc til at spille lyd over fjernsynet via hdmi arc. Alt virkede som det skulle, der kom fin lyd ud af højtaleren, min kæreste hørte efterfølgende musik på vores sonos symfonisk, hvorefter jeg spurgte hende hvorfor hun ikke holdte play knappen inde på arcen så den også spillede musik. Det gjorde jeg så. Og den spillede fint musik. Min datter skulle efterfølgende se fjernsyn, min kæreste havde ikke holdt play knappen inde på arcen for at stoppe musikken på den, og pludselig vil arcen ikke afspille lyd fra fjernsynet.

 

jeg her prøvet at genstarte arcen uden held, jeg har desuden og nulstillet den og konfigureret den på ny uden held. Jeg har sågar også nulstillet fjernsynet til fabriksindstillinger uden nogen form for virkning.

 

lige nu har jeg monteret den medfølgende adapter til lydkablet og monteret det. Det virker dog efter længere tids kamp.

 

er det nogen der har nogle bud på hvor min arc ikke vil afspille lyd gennem hdmi arc længere?

icon

Best answer by Mike R. H. 30 November 2021, 10:52

View original

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

3 replies

Userlevel 2
Badge +3

Hej, har du sat højttaleren op til at spille lyd fra TV automatisk? Det kan du gøre i indstillingerne for højttaleren i Sonos controller på din telefon.

Hej Peder_1

 

jeg har ikke rigtigt rodet med nogle af indstillingerne i sonos appen men det skulle vidst være slået til

Userlevel 5
Badge +11

Hej @d1stronic velkommen til communityet.

Hvis den ikke vil afspille lyd på TV’et så kunne det lyde som om der er noget af CEC kommunikationen som har fejlet imellem TV’et og Arcen. Hvis du prøver først at tage strømmen helt fra TV’et og fra Arcen, herefter tænder du TV’et og venter på den er startet helt op før du tænder for Arcen.

Hvis det så herefter virker, så er det fordi CEC kommunikationen var fejlet. I det tilfælde ville det være fedt at vide hvilket TV du har og hvad der ellers er sat til TV’et.