Answered

Move starter ikke afspilning samtidig.


Har to Move i stereo par. Afspilningen starter ikke samtidigt. Der er en forskel på mellem 2 til 30 sek.

Den Move som først er meldt ind i netværket starter altid først. Dette gælder både ved afspilning fra Yousee musik og eget musikbibliotek.

icon

Best answer by Ken_Griffiths 29 June 2021, 16:22

View original

12 replies

Hvilket WiFi-bånd er dine enheder tilsluttet?  hvis de er på dit 5 GHz-bånd, skal du prøve at skifte båndet via Sonos App-netværksindstillingerne til 2,4 GHz-båndet og indstille båndet (via dine routerkonfigurationssider) til at bruge en fast ikke-overlappende kanal på 1, 6 eller 11 og  en kanalbredde på 20 MHz, og se om det løser dit problem.  Se også nedenstående links:

Wireless Interference Video

WiFi Interference Information

Har nu testet med den foreslåede opsætning, med samme resultat, afspilningen i den ene kanal starter  mellem 5 til 20 sek. senere. Hvis jeg bruger touch knapperne reagerer den sommetider med at blinke orange. Nogen her der oplever det samme?

Jag har inte sett samma problem, kanske kontakta / chatta med Sonos Support och ge dem en systemdiagnosrapport.  Se länkarna nedan:

https://support.sonos.com/s/article/141

https://support.sonos.com/s/contact

Userlevel 5
Badge +11

Hej @Yum yum Velkommen til communitiet.

Det lyder meget underligt at de ikke spiller sammen, især fordi de begge understøtter og kunne kører 5ghz så der er mere fart på, men ved 2,4ghz skulle det også være mere end rigeligt.

Hvis de står langt fra hinanden (i forskellige rum), kan du altid prøve og stille dem tættere på hinanden og se om afspilningen bliver mere stabil.

 

Hvis ikke, så ville jeg gøre som @Ken_Griffiths foreslår og tage en diagnostik når de spiller ude af sync og kontakte supporten med det nummer appen giver dig efter diagnostikken er sendt. Så kan de se hvorfor de skulle spille ude af sync.

Hvis du finder ud af hvor fejlen ligger, må du gerne dele den her.

 

Har du prøvet at genstarte din router, og også dine Move?

https://support.sonos.com/s/article/3636?language=da

Hej ClausN og Mike R. H.!

De to move står ca. 1,5m fra hinanden og ca. 1m. fra routeren så det er ikke problemet.

Jeg har også tidligere været i kontakt med supporten ( mindst 8 timer sammenlagt ) og flere gange indsendt diagnostikloggen. På et tidspunkt fik jeg byttet den ene af dem men problemet er det samme.

Routeren( Fra Yousee   F@ST3686 ) har vi i fællesskab omkonfigureret også uden held.

Jeg ved ikke hvordan jeg kommer videre.

 

Userlevel 5
Badge +11

Hej @Yum yum 
Det lyder spøjst at de spiller ude af takt. Umildbart tyder det på et netværksproblem, i det du har fået byttet den ene, samt at det påvirker både Yousee og dit eget musikbibliotek.
Bare for en sikkerheds skyld må du gerne sikre dig filerne fra dit musikbibliotek er understøttet af os: https://support.sonos.com/s/article/79

En anden ting du kan teste er hvis de spiller hver for sig, og du her efter gruppere dem så den ene er gruppe koordinator, spiller det så bedre end når den anden er gruppe koordinator? Så ville du kunne finde ud af om problemet ligger med den specifikke højtaler eller om det er generelt de ikke snakker pænt sammen.

Ellers ville jeg klart anbefale og trække en diagnostik når det spiller ude af sync og kontakte vores support med den diagnostik.
Så burde de kunne grave ned i det og finde ud af hvor fejlen ligger. De kan kontaktes på telefonen og på chat, som jeg ville anbefale da man så ikke behøver vente i eventuel kø, men kan sende dem nummeret og de så kan grave ned i det og se hvad der sker.
Jeg har vedlagt linket du kan bruge som sender dig til vores kontakt center:
https://support.sonos.com/s/contact

 

Hvis du finder ud af hvor fejlen ligger, må du meget gerne melde tilbage med løsningen. Så kan de andre brugere få glæde af det, i tilfælde af de støder på det samme problem.

Hej Mike R. H.! 

Problemet er ikke at de spiller ude af sync, men at de ikke starter afspilningen samtidig. Som sagt tager det nogle gange et halvt minut inden den som sidst er meldt til netværket spiller.

Når jeg en sjælden gang prøver en ikke understøttet fil får jeg altid en besked i S2 ;). Jeg prøver at kontakte supporten en dag hvor jeg lige har et par timer ledig, tak.

Hej Mike R. H.! 

Problemet er ikke at de spiller ude af sync, men at de ikke starter afspilningen samtidig. Som sagt tager det nogle gange et halvt minut inden den som sidst er meldt til netværket spiller.

Når jeg en sjælden gang prøver en ikke understøttet fil får jeg altid en besked i S2 😉. Jeg prøver at kontakte supporten en dag hvor jeg lige har et par timer ledig, tak.

When you swapped the WiFi bands (mentioned earlier in the thread) used by the Move,  did you delete the ‘other’ WiFi band during your testing procedure. If not, I would go back and try that again and ensure if using the 2.4Ghz band that the router channel is set to 1, 6 or 11. Likewise when switching the Move over to the routers 5Ghz band then try them on a different channel 36, 40, 44 or 48, but remember to remove the unused WiFi band to stop the two connecting to the two separate WiFi bands.

 

Da du byttede WiFi-båndene (nævnt tidligere i tråden), der blev brugt af Move, slettede du det 'andet' WiFi-bånd under din testprocedure.  Hvis ikke, ville jeg gå tilbage og prøve det igen og sikre, at hvis jeg bruger 2,4 GHz-båndet, at routerkanalen er indstillet til 1, 6 eller 11. Ligeledes når du skifter Flyt over til routerens 5 GHz-bånd, så prøv dem på en anden kanal  36, 40, 44 eller 48, men husk at fjerne det ubrugte WiFi-bånd for at stoppe de to forbindelser til de to separate WiFi-bånd.

Userlevel 5
Badge +11

@Ken_Griffiths har en god pointe her, i tilfælde af at de to Moves hopper frem og tilbage imellem de forskellige WiFis.

Håber du kan få noget assistance til at finde ud af hvor fejlen ligger @Yum yum. Hvis du finder fejlen med supporten ville det være fedt hvis du kan dele løsningen her. Så kan det hjælpe andre som støder på samme problem.

Var i går i kontakt med supporten, som foreslog at teste med et andet netværk oprettet via 4G.

Dette virkede efter hensigten så fejlen ligger i mit nuværende netværk. Er der nogen der kan anbefale en ny router der via en bridge skulle fungere med mine move højttalere?

På forhåd tak.

Problemet er løst. Nyt accesspoint opsat og musikken starter samtidig på begge Move.

1000 tak til alle som er kommet med input.

Yum yum

Reply