Answered

Manglende album cover fra My Cloud Home

  • 14 February 2021
  • 4 replies
  • 70 views

Jeg har skiftet min NAS disk ud med en My Cloud Home. Jeg kan høre musik fra NAS via Sonos, men nu kan jeg pludselig ikke se mine album covers i Sonos app'en. Jeg kan godt se dem i stifinderen på min MacBook. Hvad skal jeg gøre for at se album covers i Sonos app'en, når jeg spiller musik fra min My Cloud Home disk?

icon

Best answer by Mike R. H. 18 February 2021, 10:48

View original

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

4 replies

Userlevel 5
Badge +11

Hej @AnneThorn Velkommen til communitiet.

Tillykke med den nye NAS. Bruger du My Clouds egen musiktjeneste, eller bruger du den kun som netværks direkte til Sonos systemet?

 

Jeg ved flere nævner at WD ikke understøtter album covers i deres Sonos app. Den sidste post jeg kan finde fra vores side omkring det er for 4 måneder sidden: 

 

Det kan være nogle af de andre her på communitiet har fundet en løsning, eller fået svar fra Western Digital med en løsning.

Jeg bruger My Cloud som musik bibliotek. Jeg havde simpelthen ikke drømt om at det kunne være et problem og at jeg skulle vide den slags inden jeg købte en netværksdisk. Virkelig ærgerligt.

Userlevel 5
Badge +11

Ja det er meget ærgerligt. En løsning ville være at sætte den op som et normalt netværksdrev, så du kører udenom Mycloud musik tjenesten og bruger den som en normal NAS.

Ellers ville det give mening og kontakte WD, i tilfælde af de har fundet en løsning på problemet.

Det troede jeg faktisk at jeg havde gjort, men det er et godt tip, det kan jeg lige kigge ind i. Jeg har ikke planer om at bruge deres musiktjeneste alligevel.