Answered

lydstyrke på tv kanaler

  • 12 September 2021
  • 3 replies
  • 500 views

Jeg har netop købt Sonos Arc til vores LG CX oled, software version 3.23.25.

Arc er opdateret til nyeste version.

vi oplever stor forskel i lydstyrken på de forskellige TV kanaler, især TV3 og TV3+. De udsender lyd i Dolby digital 2.0 ifølge  Sonos appen, jeg ved ikke om dette er relevant info.

tvet står til Auto under lydformat for DTV og Auto under digital lydudgang. Jeg har forsøgt at med passthrough og ændre formatet til andre, uden at det hjælper.

Vi oplever ikke andre udfordringer end lydstyrken er meget høj på nogle kanaler, Dolby atmos osv. fungerer fint.

Diagnosisk 98486330

Måske nogen der har en god ide?

mvh.

Jesper

 

icon

Best answer by Mike R. H. 27 September 2021, 10:03

View original

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

3 replies

Userlevel 5
Badge +11

Hej @Kaliffen velkommen til communityet!

 

Umildbart kunne det lyde som om det er kilden som sender højere lyd ud på de to kanaler, i forhold til de andre kanaler. Hvis det er en TV box du får TV signalet fra, så kan man nogle gange være heldig at de har en funktion som kan normalisere volumen for alle kanalerne. Så skulle du gerne kunne slippe for at nogen kanaler er meget højere end andre.

 

Hej Mike,

 

Tak for din besked. 
vi har kabel TV direkte fra Stofa i tv’et, vi har desværre ikke en TV boks hvor lyden kan justeres. 
 

men det var et godt bud 😊. 
 

mvh. 

Jesper

Userlevel 5
Badge +11

Hej Jesper.

 

Ja så er det heller ikke nemt. Jeg har selv et LG CX TV og tog lige et kig på indstillingerne. Jeg kan ikke se de har noget “normalisering”, men du kan prøve og lege med “Digital lyd ud” indstillingen. Den gemmer sig under Lyd indstillingerne og herunder “Yderligere lydindstillinger”. Min står på Auto, men jeg ser aldrig TV. Så hvis du sætter den til “Passthrough” eller “PCM” kan det være lyden bliver mere stabil?

Ellers havde jeg nok kontaktet LGs support for at se om de har nogle andre tricks i ærmet.