Answered

Kan trueplay indstillinger gemmes?

  • 3 February 2023
  • 4 replies
  • 56 views

Hej, kan man fjerne en eller to One-højttalere midlertidigt fra sit surround setup, men uden at skulle genindstille trueplay helt forfra, når de tilsluttes igen?

 

Ellers er det jo alt for besværligt lige at “låne” en One-højttaler kortvarigt til et andet rum for at høre lidt musik kun på den.

 

Dbh. M

icon

Best answer by Mike R. H. 6 February 2023, 17:05

View original

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

4 replies

Userlevel 2
Badge +3

Du kan slå Trueplay fra, så den spiller uden og slå det til igen senere. Du kan dog ikke gemme indstillingen og genskabe den senere hvis du nulstiller højttaleren.

Tak, men jeg “nulstiller” ikke højttaleren. Jeg trykker bare “Fjern surroundhøjttalere” i surround-setuppet med Arc’en (for at jeg kan bruge en One højttaler alene i et andet rum). Og så trykker jeg tilføj igen, når jeg skal se en god film med surround, men er så nødt til at starte trueplay indstillinger helt forfra.

 

Det var måske også bare det du mente?!

Userlevel 3
Badge +5

Jeg ved det ikke 100%, men ja, jeg mener, at Trueplay gemmes på den enkelte højtaler, så du kan fjerne højtaleren og bruge den et andet sted med den Trueplay indstilling du har fået lavet.

Når du så sætter højtaleren  tilbage, så vil den stadigvæk spille med den oprindelige Trueplay indstillingen, Trueplay indstillingen ændres først når du igen laver en ny Trueplay indstilling.

Men så har vi jo slet ikker talt om lydkvaliteten, det midlertidige sted hvor højtaleren placeres, men til lidt lav baggrunds musik og en radioavis så går det nok, det er jo kun en midlertidig placering, hvis at det lyder helt forkert, så kan du jo slå Trueplay indstillingen fra i appen og så slå den til igen, når du stiller højtaleren tilbage.

Userlevel 5
Badge +11

Hej @Mowiloch og velkommen til communitiet.

 

Trueplay indstillingerne bliver fjernet, når man ændre på ens opsætning og gemmes ikke til fremtidigt brug. Det vil sige når du for eksempel flytter dine højttalere til surround og derefter tilbage til stereo par, så skal du her Trueplay tune dem igen.
Dog behøver man selvfølgelig ikke altid Trueplay tune sine højtalere, medmindre de placeres i et rum med meget ecco eller lign. Jeg har ingen iOS enheder så mine højtalere spiller som da de kom fra fabrikken og jeg kan ikke klage.