Answered

DR Lyd - hvordan afspille udsendelser fra fx i går?

  • 10 February 2023
  • 6 replies
  • 163 views

Badge

Jeg kan finde DR P1 p2 p3 osv live udsendelser - men tidligere udsendelser?? Jeg kan finde dem på min DR app - men ikke i Sonos appen....

icon

Best answer by Gert_4 10 February 2023, 22:05

View original

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

6 replies

Userlevel 2
Badge +3

Med lidt held kan du søge udsendelse frem under podcast, hvor de typisk er samlet som serier - fx "Orientering"

Badge

Jeg vil gerne fx høre klassisk radio fra kl 05 dagen før... 

Jeg kan finde alle tidliger programmer i DR Appen...

Userlevel 3
Badge +5

Hvis at du trykker på gennemse ( node symbolet nederst på skærmen ) i Sonos appen og så på DRLyd så kommer du til live radio og dr podcasts.

Hvis det du søger ikke ligger i podcasts, så må du kontakte Danmarks radio, det er DR som har valgt hvordan og hvor meget som er tilgængelig på Sonos, Sonos afspiller blot den lyd som kommer fra DR.

Evt. kan du jo bruge DRLyd appen og Airplaye programmet til dit Sonos, hvis at du bruger AirPlay kompatible Sonos højtalere.

Badge

Tak for info om DR.dk og podcast.

Airplay er det fra IPhone? Jeg har Samsung…

Jeg har lige købt en Sonos one SL - for at prøve systemet, inden jeg evt investerer en del mere til huset…

Måske jeg skal ringe til Sonos support?

Userlevel 3
Badge +5

Tak for info om DR.dk og podcast.

Airplay er det fra IPhone? Jeg har Samsung…

Jeg har lige købt en Sonos one SL - for at prøve systemet, inden jeg evt investerer en del mere til huset…

Måske jeg skal ringe til Sonos support?

Ja undskyld det er kun fra iPhone at du kan airplaye fra DRLyd appen.

Hvis at du skal bruge alle DR funktionerne på din Sonos højtaler, så skal du have tilknyttet DR appen til dit Sonos.

Du kan læse mere om dette i den hermed linkede tråd. Skærmbillederne er dog lidt anderledes i dag, fordi det er en 3 år gammel tråd, men proceduregangen er den samme.

Lige nu lyder det nemlig som om, at du ikke har DRLyd installeret/tilknyttet til din Sonos højtaler.

Det er ikke svært at gøre dette, men du kan jo få Sonos support til at guide dig igennem proceduren.

Som med så meget andet, så er der en kort indlærings periode, men du vil helt sikkert blive glad for dit Sonos indkøb.

https://en.community.sonos.com/sonos%2Ddansk%2Dforum%2D229118/bruger%2Ddu%2Ddrs%2Dtjenester%2Dgennem%2Dtunein%2D6827412

 

Badge

TAK for god hjælp :-)  - det ser ud som at jeg fandt det rigtige sted!

God aften!