Sticky Guide

Bruger du DRs tjenester gennem TuneIn?

Bruger du DRs tjenester gennem TuneIn?
Userlevel 1
Badge +5

Hvis du lytter til DRs radiokanaler gennem TuneIn eller bruger dem gennem TuneIn til alarmer på Sonos, så er denne tråd vigtig læsning for dig. [b]Vi har hørt fra kunder der melder at de oplever udfald når de afspiller DR gennem TuneIn.[/b] F.eks. ved at den begynder afspilning ifølge Sonos App, men der kommer ingenting ud af højtaleren. Og f.eks. at de ikke bliver vækket af deres alarm grundet det samme problem, eller hører Sonos Chime i stedet for stationen der skulle vække dem. Dette er et kendt problem der ligger udenfor både Sonos og TuneIns kontrol. DRs kanaler kommer ikke ordentligt over til TuneIn og derfor ikke ordentligt videre igennem systemet. [i]DR har, da disse problemer startede, valgt at starte deres egen musiktjeneste op så du nu kan nyde deres radiostationer og podcast direkte fra DR uden at skulle bruge TuneIn.[/i] [b]De har oprettet en tjeneste der gratis kan tilføjes på Sonos som hedder "DR Radio"[/b] [img]https://uploads-eu-west-1.insided.com/sonos-en/attachment/f734039a-cfc1-426c-925f-f3d22e3acc95.png[/img] Vi anbefaler at du benytter denne når du ønsker at høre DR radiostationer eller podcasts, da den er ganske stabil. Stabiliteten er især vigtig hvis du bruger den som kilde til din alarm. Skulle det ske at du stadig får udfald når du bruger DR Radio tjenesten så bør du [url=https://www.sonos.com/da-dk/contact]kontakte os[/url] så vi kan kigge dit system igennem, sammen.

 


This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

14 replies

Hej!

Ja det er lidt irriterende, at TuneIn er “foran” DR’s egen tjeneste hvad angår info fra playlisten…

-Peter

 

Userlevel 2
Badge +3

Hej med jer,

 

hvis jeg spiller DR - fx P4 Østjylland, så mangler jeg information om hvad der bliver spillet - DRs tekniske service har en mærkelig forklaring om, at de ikke sender dette med ud på AAC strømmen men kun på MP3 fordi ingen bruger det til noget alligevel…

Det er fortsat bedre at bruge fx TuneIn udgaven - dér virker “Radio Tekst” eller hvad det heller på streaming…

Det er korrekt at vi ikke har musik information i vores aac streams.
Vores AAC stream er primært til brug for DRs egene playere og playliste info hvad der spilles lige nu af musik ligger i et tekst feed kun for godkendte  DR playere

Med venlig hilsen
Thomas Elton Jensen
Streaming manager
DR Teknologi Stab

Hej Frederik

Tak for hurtig respons.

I aftes var tjenesten til rådighed igen, og vi kan nu spille DR P4 i hele huset igen, og vågne op til P4.

Tirsdag morgen meldte Sonos appen at prøveperiode var udløbet, også var DR Radio tjennesten væk, og kunne ikke findes7tilføjes igen. 

 

Men alt OK igen nu.

 

God aften.

 

Userlevel 1
Badge +5

Hej Jens,

 

Det er absolut stadig en mulighed, DR Radio tjenesten oplever vi som værende ganske stabil.

 

Send mig gerne en diagnostik fra dit system efter du oplever den ikke er hvor den plejer.

GUIDE: https://support.sonos.com/s/article/141?language=da

 

Bekræftelsesnummeret du får ved afsendelse kan du sende til mig på support@sonos.com eller skrive herinde.

 

Med venlig hilsen

Frederik Holmgren

 

Sonos Customer Care

Technical Support Engineer

Hej 

Vi er nye på Sonos, men er hurtigt blevet meget glade for det, specielt at vi nu kan høre samme DR kanal i hele huset på en gang.

 

Men her til morgen er appen “DR Radio” væk, er dette ikke en mulighed længere?

Hvis ikke, hvor finder man så URL på DR’s kanaler til Tunein?

 

Mvh.

Jens

 

 

 

Userlevel 1
Badge +5

Hej Bjarne,

 

Desværre er dit spørgsmål bedre rettet mod Google end os i dette tilfælde. Da Google Assistant ikke er et produkt vi producere.

Google benytter TuneIn som standard da det er en af de største radiotejenester på internettet. Dette har de derfor valgt skulle være standard tjenesten som Google Assistant kan se.

 

DR Radio tjenesten er Google Assistant ganske uvidende om. Der er dog i Google Assistant indbygget en feature hvor den skulle kunne snakke med tjenester man har app’en fra på sin telefon. Dette kræver dog at man specifikt siger til Google Assistant hvorfra man ønsker signalet skal komme fra.

 

Så hvis du har DRs App på din telefon og DR Radio tjenesten tilføjet på dit Sonos så kan du forsøger dig med at sige f.eks. “Hey Google, afspil P3 fra DR Radio på Køkken højtaler” (selvfølelig udskift P3 og Køkken med hvad der er relevant for dig) Det er “fra DR Radio” der fortæller Google Assistant hvor den skal forsøge at få signalet fra.

 

Med venlig hilsen

Frederik Holmgren

 

Sonos Customer Care

Technical Support Engineer

Hej

Har lige læst denne tråd

Det er rigtig fint med den nye DR app

Men

Det virker ikke sammen med Google Nest → Sonos.

Google Nest benytter altid Tunein for at starte radio. Hvornår kan man benytte DR tjenesten sammen med Google Nest?

 

Mvh

Bjarne

Userlevel 1
Badge +5
Hej Jens,

Det kunne godt se ud somom at der er gået lidt tid fra du skifter land til tjenestelisten skifter (der går typisk 30-120 minutter efter et landeskift til listen i app'en opdatere automatisk.)

Dejligt at høre at det kører nu.
Hej igen Frederik.
Du behøver ikke gøre yderligere, det virker nu 😁

Hej Frederik.
Har ændret min adresse til Danmark, logget ud og ind, genstartet programmet og alligevel virker det ikke. DR er ikke på listen.

Tak for info, Frederik.
Det vil jeg prøve, når jeg får mulighed for det. Jeg stod registreret med adresse i USA, hvilket så måske er årsagen til, at jeg har kunne bruge Google Assistant flere måneder før andre (oven i købet på dansk).

Mvh.

Jens
Userlevel 1
Badge +5
Hej Jens,

DR Radio er tilgængelig i Danmark. Dette gør det vigtigt at kontrollere dine landeindstillinger på Sonos.com hvis den ikke er på listen.

Listen du får op under tjenestetilføjelse er alfabetisk, så du skulle gerne kunne finde den under D.

Hvis du ikke kan dette, så mu meget gerne tage et screenshot af listen hvor tjenesten burde være, samt sende en diagnostik. GUIDE

Screenshot og bekræftelsesnummer kan du sende i en mail på support@sonos.com, så kigger jeg på det.
Er der andre end mig, der ikke kan finde DR på Sonos? Kan finde norsk og svensk radio, men ikke DR.