Question

Beam og one 2 gen ryger snart ud over altanen!!

  • 21 December 2019
  • 4 replies
  • 819 views

Man skal åbenbart have en udvidet ingeniør uddannelse, for at få et sonos system til at virke ordentligt😡

 

Har ikke hørt andet end det skulle være det nemmeste i verden at sætte et sonos system op!!!  Det er da det i skriver alle steder, Men så det heller ikke nemmere😕

Jeg har Haft en beam og en one de sidste par måneder, og har stadig fået det til at virke ordentligt, og det ryger snart ud over altanen, også må jeg købe et mærke som er nemmere at have med at gøre. Selvom hele systemet er på samme netværk, så kan det ikke snakke sammen, jeg er håndværker og ikke helt fatsvag med elektronik, bevares jeg har stadig en masse at lære😊 men det her system er ikke intuitivt og nemt at have med at gøre. 


This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

4 replies

Man skal åbenbart have en udvidet ingeniør uddannelse, for at få et sonos system til at virke ordentligt😡

 

Har ikke hørt andet end det skulle være det nemmeste i verden at sætte et sonos system op!!!  Det er da det i skriver alle steder, Men så det heller ikke nemmere😕

hvis det er brug for en altan så kontakt mig :=)

men hvis du vil prøve en sidste gang, så er det at sætte 1 af enhedderne på af gangen, med ethernet kable, fordi sonos som du siger driller med wifi setup delen, den problem har jeg selv kun kunne løse ved at bruge kabled setup først, og når den er på der bruge sonos appen til at få wifi delen til at virke, derefter kan man tage ethernet kable over til en anden enhed som også mangler at blive sat op med wifi access delen

er du nået så langt ?

når det hele er på wifi så kan du sætte resten op i sonos appen, jeg er også ved at blive tossed af at sonos controlleren på windows er blevet ringere og ringere, feks kan man ikke stereo par 2 styk play 1 til paret stereo, den del kan kun gøres på android appen, det er noget skrammel den detalje

jeg har selv en old gammel sonos connect som kan give de 30% rabat på noget nyt sonos skrammel, men jeg takker nej tak da jeg ikke har problem med min endnu, og kommer der problem så vil jeg nok ikke smide den digitalt låst på en genbrugs plads eller ud over altanen, sonos har sagt de er kede af det, men hvis folk siger nej tak til det så spare sonos de 30% og kan måske komme på andre tanker

om det så giver bedre windows software vides ikke :/

jeg har problem med at få musik fra nas tilfæjet til sonos som musik kilde, ganske enkelt fordi windows 10 ikke er glade for mine gamle nas som ikke har fået samba updated til windows 10 support, så det er ikke muligt længre at høre sin musik fra nas mere

har du også det problem ?

men gad vide om sonos kan løse det med microsoft så det bliver mere guided tur for at få det løst, håber jeg det gør, for windows 10 fejler måske ikke noget med samba :/

mine 2 synology nas virker med alt updates, men ikke med hverken windows eller sonos, på min android app kan jeg nemt connect til en samba share, hvorfor pokker kan sonos appen så ikke lade mig setup den samba share på en mobil

sorry jeg fik skrevet mere en jeg måske burde, men jeg er også klar snart til altanen fra stue etagen :)

 

Userlevel 1
Badge +5

Hej Kasami,

 

Det lyder ekstremt, men mon ikke der er en løsning på det så du bliver glad for det uden at tingene skal ud at flyve.

 

Du må meget gerne sende en diagnostik fra dit system så jeg kan kigge på det.

GUIDE: https://support.sonos.com/s/article/141?language=da

 

Bekræftelsesnummeret du får ved afsendelse kan du skrive til mig herinde, så kigger jeg på det.

 

Hvordan oplever du at de ikke kan få kontakt med hinanden?

 

Med venlig hilsen

Frederik Holmgren

 

Sonos Customer Care

Technical Support Engineer

Mange tak for dit svar😊 jeg kan tydeligt læse at din viden langt overstiger min, og jeg håber du har fået det til at virke som det skal😊 jeg har nok valgt den nemme løsning, og købt en lenovo smart tab som køre på android, og samtidig har google ambient mode. 

Det fungerer rigtig godt sammen med sonos, og mine højtalere har fået lov til at blive😀 dog synes jeg stadig google er noget tunge at danse med, men det skyldes jo nok mest at de fleste funktioner ikke understøttes i dk. 

Så har jeg prøvet at sende diagnostik til jer, håber i kan se fejlen😊