For languages other than English we offer these forums.
Recently active
Hej allesammen, Hvis du oplever at musikken hakker fra dine Sonos højtalere, Hopper videre til næste sang på spillelisten umotiveret eller at app'en føles sløv. Så er det muligt at dine enheder er offer for "trådløs forstyrrelse". I videoen nedenfor kan du få gode råd til at modstå dette og få tonerne til at flyde fint fra dine højtalere igen. Uden afbrydelser. Fortæl os endelig hvis videoen var hjælpsom. Og skulle du have brug for yderligere assistance så er vi klar til at hjælpe! Bemærk venligst at vi har også lavet en artikel som forklarer hvordan man skifter den trådløse kanal her: Sådan skifter du den trådløse kanal Oplever du stadig problemer? Så lad os tage et kig på det for dig. Tag en diagnostik og tilføj bekræftelsesnummeret i en email til os på support@sonos.com. Du kan se hvordan man tager en diagnostik her: Sådan tager du en Diagnostik
Hvis du lytter til DRs radiokanaler gennem TuneIn eller bruger dem gennem TuneIn til alarmer på Sonos, så er denne tråd vigtig læsning for dig. [b]Vi har hørt fra kunder der melder at de oplever udfald når de afspiller DR gennem TuneIn.[/b] F.eks. ved at den begynder afspilning ifølge Sonos App, men der kommer ingenting ud af højtaleren. Og f.eks. at de ikke bliver vækket af deres alarm grundet det samme problem, eller hører Sonos Chime i stedet for stationen der skulle vække dem. Dette er et kendt problem der ligger udenfor både Sonos og TuneIns kontrol. DRs kanaler kommer ikke ordentligt over til TuneIn og derfor ikke ordentligt videre igennem systemet. [i]DR har, da disse problemer startede, valgt at starte deres egen musiktjeneste op så du nu kan nyde deres radiostationer og podcast direkte fra DR uden at skulle bruge TuneIn.[/i] [b]De har oprettet en tjeneste der gratis kan tilføjes på Sonos som hedder "DR Radio"[/b] [img]https://uploads-eu-west-1.insided.com/sonos-en/attachment/f
Søgning i Yousee Music virker ikke i den nye SONOS app. Når feks et kunsternavn skrives i søgefeltet kommer beskeden: “Tjek Servicestatus”. Her står Yousee Music i status “Operational”. Og det hjælper IKKE at fjerne Yousee Music fra SONOS app’en for så at tilføje den igen.
Hej.Er jeg den eneste Sonos bruger, der endnu ikke har kunnet finde den nye Radio 4 som kanal til brug i Sonos?
Mine højtalere virker pludseligt ikke længere - jeg Får beskeden “Sonos ikke fundet på dette netværk” Jeg har forsøgt at få systemet til at lede efter mine højttaler - men får at vide, at der ikke er noget forbundet til mit netværk - der er dog kablet forbindelse, som er brugt tidligere i dag. What to do?
Detta är för dig om du har en Sagemcom F@st 5370e router och upplever problem med att ansluta trådlöst till ditt system, högtalare som saknas eller liknande problematik.Detta är på grund av en nyligen lanserad uppdatering för routern som nätverksleverantörerna har gjort. Det finns 2 lösningar: 1. Nätverkskoppla en högtalare och använd Sonos i SonosNet. Starta om andra högtalare om de inte dyker upp som online/synliga i appen efter några minuter. 2. Du kan dela upp nätverksfrekvenser (2,4 GHz och 5 GHz) i routern inställningar.Genom att ansluta till routern (information om routerns adress kommer att finnas på baksidan av utrustningen). Klicka på “Wi-Fi”-inställningarna/sektionen Inom “Wi-Fi”, tryck på “Bandstyrning/Steering" Se till att bandstyrningen är AV. Tryck på Apply efter att du ändrat. Konfigurera/lägg till ett annat SSID/nätverksnamn manuellt till 5 GHz frekvensnätverket.Kontakta internetleverantör för ytterligare hjälp om det behövs.
Vi har nogle vigtige nyheder om vores ældste Sonos-produkter, der deles på vores Sonos-Blog i dag. Teksten er inkluderet her for enkeltheds skyld: Fra maj måned 2020 vil nogle af Sonos’ ældste produkter ikke længere modtage softwareopdateringer og nye features. Vi forklarer her, hvorfor og hvilke muligheder, du har. Da Sonos for snart 20 år siden introducerede den teknologi, der gjorde det muligt at afspille musik i flere rum ad gangen, lyttede vi til musik på en anden måde, end vi gør i dag. Faktisk kom de første Sonos-produkter endnu før den første iPhone, og dengang MySpace var det hotte sociale medie. For at udvikle multirums-musik og smarte højttalere kombinerede vi hi-fi-lyd med computerfunktionalitet. Hvert enkelt Sonos-produkt har en mikroprocessor, flash-hukommelse og andre komponenter, som man typisk finder i computere og smartphones. Siden dengang har vi oplevet en massiv teknologisk udvikling lige fra anvendelsen af trådløse netværk og bluetooth til streamingtjenester
Er lige kommet hjem fra weekend og vil starte min musik via Sonos, men det er kun min Play1 som spiller. Min Play5 virker ikke, som i helt død. Har forsøgt at skifte stikkontakt, men den er bare helt død. nogen som har oplevet det og gode råd? Play5. 2. Gen.
Hej, andre der ikke kan få Google Assistent til at virke sammen med Sonos? havde det oppe og køre, ville så tilføje 2 nye Sonos til systemet og Google, de ville ikke aktiverer Assistent og stemme styring. Jeg prøvede derfor at fjerne tilknytning til Google og starte forfra, og nu kan jeg ikke får det til at virke på de gamle jeg havde og intet virker. Sonos og begge app’s er nyeste version. håber nogen har en løsning.
Er du ny med Sonos? Herunder følger nogle tips som hjælper dig med at komme godt igang med Sonos. Trin 1: InstallationLad os få gang i dine nye højttalere. Denne side indeholder det meste information omkring opsætning. Ydermere giver denne video en god oversigt af opsætningen. Der findes to måder at tilslutte Sonos til dit netværk. Disse kaldes for 'Boost-konfiguration' og 'Standard-konfiguration'. Boost-konfigurationen betyder at en enkelt Sonos enhed er permanent forbundet til dit netværk med et kabel. Det behøver ikke at være en Sonos Boost, det kan være en enhver Sonos højttaler. Standard-konfigurationen betyder at Sonos tilsluttes direkte via dit trådløse netværk uden brug af netværkskabler. Vær opmærksom på at dette kræver at dit wifi er stærkt og stabilt. I denne konfiguration er netværksportene på enhederne deaktiverede. Trin 2: Tid til at spille noget musik Begynd med lidt radioTjenesten TuneIn er allerede tilføjet til Sonos som standard, så du kan med denne begynde at br
Hvordan kan vi stoppe reklamer på en radiostation på Sonos det er jo skide irriterende med afbrydelse lytter til en station der ikke fra Danmark med reklamer på dansk !11
Denne tråd er tiltænkt som hjælp til de fleste udfordringer der kan være med CEC og HDMI, som Sonos Beam bruger til at sende kommandoer til TV'et til brug med f.eks. stemmetjenester og generel kommunikation med TV'et.For at kunne bruge kommandoer eller have denne kommunikation flydende mellem Beam og TV så er det vigtigt at dit TV har HDMI-CEC aktivt. HDMI-CEC bliver ofte kaldt ... Samsung: Anynet+ LG: SimpLink Sony: Bravia Link Phillips: EasyLink Panasonic: Viera Link Insignia: INlink Hitachi: HDMI-CEC Toshiba: REGZA-LINK eller CEC ControlEr din Beam tilsluttet ved brug af den optiske adapter så er der ingen kommunikation mellem Beam og TV. I dette tilfælde modtager Beam et lydsignal fra TV'et som den derefter afspiller.Mange TV har denne kommunikation via CEC slået fra som udgangspunkt, hvilket gør det nødvendigt at slå til manuelt for at kunne bruge det. Du kan f.eks. opleve at nogle kommandoer virker, mens andre ikke gør eller at Beamen ikke er i stand til at indentificere dit TV u
Hvis du har fået en ny router, skiftet WiFi kode eller -navn, routeren er blevet genstartet eller opdateret af din internetudbyder, så er denne guide relevant for dig. Hvis ovenstående guide ikke hjælper dig til at få lyd i ørene igen bør du tage et kig på listen herunder som kan hjælpe med de typiske udfordringer. Hvis du ikke kan få kontakt til Sonos via netværkskabel. Kontroller at netværkskablet er tilsluttet korrekt i din routers port 1. Når netværkskablet sidder korrekt skal du genstarte alle dine Sonos højttalere ved først at fjerne strømmen fra dem i 5 sekunder og derefter tilslutte dem til strøm igen. Start med den enhed der er kablet, og vent med at starte din Sonos App indtil alle dine Sonos enheder lyser fast hvid i lysdioden. På nogle routere kan det være nødvendigt at prøve at bruge port 4, dette er dog sjældent. Hvis du stadig ikke får kontakt så bør du forbinde noget andet med det samme kabel og sikre dig at der er netforbindelse gennem kablet. Kan du ikke kom
Nogle gange kan du opleve at en musiktjeneste ikke reagerer på Sonos. Hvor du f.eks. ikke kan søge efter musik på tjenesten, styre afspilning eller tilføje tjenesten. Det er altid super irriterende når det sker og man ikke ved hvorfor. Derfor er det første sted man bør gå ind for at søge svar vores status-side for tjenester. Status-side for tjenester Herinde kan du se om tjenesten er aktiv, og hvis den ikke er så vil der typisk står hvilke dele af tjenesten der oplever udfordringer. Denne side bliver opdateret løbende som vi får information ind i sådanne tilfælde, dog kan der godt gå nogle minutter fra en tjeneste oplever et udfald til det kan ses på siden.
Jeg har gennem den seneste tid oplevet at enheder i mit Sonos system kommer og går - altså de ikke fremgår af app’en. Nogle gange kan jeg godt se enheden, men der kommer bare ikke noget lyd ud af enheden. Jeg kan også se at app’en bruger længere tid på at åbne - tidligere var den klar med det samme. F.eks. playliste (under Mit Sonos) kommer nogle gange først frem efter >10 min. Er der andre som oplever disse problemer? Jeg har selv 7 enheder i mit Sonos system.
Det tyder ikke på at DR nyeste App - DR Lyd - kan hentes på Sonos musiktjeneste. Er der nogen der er lykkes med det
Hej. Min datter er blevet meget glad for at høre lydbøger på eReolen. Da det er noget hun gerne vil på sit værelse hvor hun har en Sonos One, kan man ikke sætte den til ekstern kilde.
Løber du ind i udfordringer med dit Sonos system?Her finder du rådgivning omkring nogle af de meste almindelige udfordringer. Kontroller staus for de mest populære musiktjenesterFor at streame musik til Sonos kræver det at tjenesten er oppe at køre. Har du for nylig skiftet router eller ændret indstillinger?Dit Sonos system har brug for lidt assistance for at finde det nye netværk. Sonos systemet bliver ikke fundet når du åbner Sonos app'en?Kontroller først at din kontroller enhed er forbundet til det samme netværk som du forventer dit Sonos er koblet til. Afspilning hakker eller hopper i playlisten?Tips til at få musikken til at flyde fint igen. Hvad er trådløs forstyrrelse? Og hvordan reducere du det?Er der metal eller andre wifi enheder tæt på dit Sonos udstyr? Hvis du stadig ikke er i stand til at afspille din musik, så er her tre simple trin du kan prøve. 1. Genstart din routerDu kan genstarte de fleste routere ved at fjerne strømme fra dem i ca. 30 sekunder og derefter tænd
Hej Jeg har lige opdateret til den nye sonos app og hver gang jeg vil noget i app’en, så skriver den, at jeg skal logge ind som systemejer. Når jeg logger ind, så godtager den mit login, men der står stadigvæk log ind som systemejer for at benytte app’en og derfor kan jeg ikke bruge app’en. Jeg er på android produkter.Andre der har haft disse udfordringer og har fundet en løsning?På forhånd takHilsen Kent
Startende fra idag vil "På denne iPhone eller iPad" funktionen ikke være tilgængelig i Sonos controller app'en mere. Der er stadig mange måder at spille dit lokale musikbibliotek til Sonos og kontrollere det fra din iOS enhed, inklusiv nogle gode gratis muligheder. Vi tilføjede "På denne iPhone eller iPad" tilbage i 2012 som en mulighed til at spille lokalt gemt indhold fra din iOS enhed før Apple Airplay var tilgængeligt på Sonos. Måde denne funktion er designet på er blevet mere ustabil med de nyere versioner af iOS og Sonos. Den bedste måde at afspille musik der ligger på din teleon til Sonos er nu ved at bruge Apple Airplay 2 på kompatible Sonos højtalere (Sonos ONE, AMP, Beam, Play:5(Gen 2), Playbase og SYMFONISK WiFi højtalere). VEd at bruge Airplay 2 kan du sende lyden til et af disse produkter og derefter bruge Sonos app'en til at gruppere højtaleren med andre Sonos enheder for at få dem alle til at spille synkront. Du kan finde mere information omkring brugen af Airplay 2 he
Jeg har læst en del opslag der omhandler samme problemstilling som jeg nu oplever… Min Sonos Play:5 stopper pludselig med at virke og kan slet ikke “vækkes”. Ingen lys i dioden og det lader til at den er gal med strømforsyningen. Når nu det er et udbredt problem og der udvises utilfredshed over den meget begrænsede levetid på produktet qua købsprisen - kan nogen så hjælpe mig videre med hvordan man får en fair håndtering af problemet og kommer til igen at kunne lytte til Sonos, som jeg er helt vild med?Lignende tråde:Serial-no: 1409-B8-E9-37-22-XX-XX-X
Vi introducerer SYMFONISK, helt nye højtalere designet af IKEA i partnerskab med Sonos så de problemfrit kan indgå med Sonos systemer. Vi er begejstrede for at fremvise SYMFONISK boghylde og bordlampe højtalerne. [img]https://uploads-eu-west-1.insided.com/sonos-en/attachment/3be39745-4a62-43f5-9d79-bbe43f7fd0f2.jpg[/img] Bordlampen med indbygget WiFi højtaler inkorporerer lyd, lys og design i et enkelt produkt, perfekt til små rum eller hjem der ikke ønsker teknologi skal være en dominerende del af hjemmets udseende. Den anvendeligt boghylde WiFi højtaler åbner op for at opleve Sonos fra nye placeringer, med funktioner der kan sprede glæde og gode lydoplevelser i hjemmet. Med disse nye tilføjelser har du endnu bedre muligheder for at finde den bedste løsning til at opfylde dine designmæssige og lydmæssige behov. Såsom at tilføje en bordlampe til et rum for at bringe lys og lyd, eller montere boghylde højtalere i IKEA produkter eller på væggen. Alle SYMFONISK produkter kan styres g