Sonos vil ikke spille noen radiokanaler


  • Contributor I
  • 2 replies

Sonos vil ikke spille noen radiokanaler
 

  • har 1 generasjon Sonos med Play1 og Play5. Styrer Sonis med sonos-app S1
  • for 4 dager siden sluttet Nrk radioen å virke på alle sonos høyttalerne. Andre radiokanaler virker
  • Spotify strømmetjeneste virker helt fint
  • har slått av og på strøm på høyttalere
  • slått av og på Strøm på internett router
  • Melding når jeg prøver å spille nrk er: «kunne ikke spille NRK-låten er ikke korrekt kryptert»
  •  

 

 


8 replies

Userlevel 7

Prøv at fjerne NRK Radio fra dine musiktjenester i Sonos-appen og tilføj den igen. Du kan også prøve at slette og geninstallere Sonos-appen og genstarte din telefon.

Takker for svar:-) jeg har prøvd alt du beskriver. Fortsatt samme feilmelding:-(

Søkte opp radiokanalene via Tunein, da virker alt som det skal🥳

Jeg har samme problem. Kanalene spiller i TuneIn, men Podcastene er det verre med. Eneste mulighet er visst å laste ned til telefonen og spille derfra. Men f.eks. “Stjernepose” kan visst ikke lastes ned så det er ingen muligheter for å få spilt av.

Samme problem som brukeren OJS beskriver her, har av- og reinstallert og slettet NRK Radio for så å installere påny. Også restartet nettverket, men stadig feilmelding: "Kunne ikke spille NRK P1 - låten er ikke korrekt kryptert”. Gjelder alle NRK stasjoner, bortsett fra NRK Nyheter. Så feilen ligger trolig ikke hos NRK. 

Kunne noen i Sonos forklare “kryptert”?

 

Jeg hadde samme problemet for et par uker siden (Playbar koblet til TV og internett). Omtrent alt ble forsøkt, og det var like før jeg kontaktet NRK for å spørre om de hadde forandret kodingen på kanalene sine. Til slutt trakk jeg ut kontakten til alt som hadde med TV å gjøre (TV, Sonos tunere,Harmony, switch, Apple TV). Etterpå virket alle kanalene igjen! Jeg vet ikke om dette var tilfeldig, men det har nå virket ok i over en uke.

Har prøvd alt beskrevet ovenfor. Det virker ikke.

Nrk radio kan spilles på tuein og sonos radio. Podkaster lar seg ikke avspille.

Sonos brukersupport påstår at feilen ligger hos nrk. Det er tvilsomt. Flere år gamle podkaster spiller ikke. Radio spiller på alt annet.  Her gir nok Sonos Nrk skylden for egene feil. 

For meg er Sonos så godt som ubrukelig uten nrk podkaster.  Jeg hadde fra før liten tillit til Sonos etter skandalen der Sonos ønsket at alle skulle skrote legency produkter og kjøpe nye. 

Jeg vil ikke anbefale sonos til andre. Det finnes mange strømme produkter som er like stabile, kan spille Bluetooth og cromecast. Sonos kan kun spille airplay. (Airplay er kun for Applebrukere) Sonos har ikke bedre stabilitet enn andre. Det var deres fordel.

Sonos bør svare her. Eventuelt på min email. (Fra innlogging info)

NRK skal slutte å sende over tunein. Men selv om jeg fjerner tunein i sonos appen, og legger inn NRK, så starter NRK via tunein dersom jeg bruker stemmekommando google….

 

Flere som opplever det?

Reply