Problem lägga till Google Assistant i Sonos app

  • 4 November 2019
  • 8 replies
  • 2503 views

Badge

Hej!

Har en Google Home mini och diverse Sonos.

 

Jag försöker lägga till Google assistant i Sonos appen men går ej.

 

Jag gör följande :

 

Sonos appen 

Inställningar → Tjänster → Röst / Lägg till tjänst

 

Google Assistant → lägg till Google assistant 

 

“Ett ögonblick  Det kan ta några minuter."

“Google Assistant är redo att användas med Sonos"

 

Men tjänsten dyker aldrig upp i sonos appen under Tjänster / Röst.

 

 

Jag kan lägga till Sonos inne från Google assistant /Google Home. Så jag får upp rummen etc. Kan styra Spotify från Google home mini och streama till Sonos.

Men kan inte styra Sonos native från Google home mini och tjänsten dyker alltså inte upp under tjänster i Sonos appen.

 

Någon som vet vad som är fel?

 

Tack på förhand!

//Fredrik 

 

 

 


This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

8 replies

Fredrik 

Är Google Assistant-appen (inte Google Home App) installerad på din styrenhet ...?  Om inte, måste du installera det och logga in på ditt Google-konto.

 stöds Google på Sonos i ditt land?

 Om det är det, kan du försöka återställa Sonos-appen genom att gå till Inställningar / App-inställningar och 'Återställ app'.  Se till att du ansluter till det "befintliga systemet" när du öppnar appen för första gången.

 Se om återställningen fixar det åt dig.

Badge

Hi Ken

 

Thanks for your advices.

I have the Google assistant installed and i am logged in.

Google assistant is available in my country Sweden.

 

I tried to do a reset but unfortunately still same problem.

 

Thanks 

Fredrik 

Fredrik,

Det finns två andra saker jag kan tänka på för att kanske prova ...
 1. Gå till ditt Sonos-konto online https://www.sonos.com/myaccount/user/profile/ och se till att ditt land och din adress är inställd på Sverige.
 2. Stäng av din router och högtalare och ta dem tillbaka online i denna ordning ... Router, trådbundna högtalare, trådlösa högtalare.
 Ge det sedan en gång.

Badge

Hi!

Thanks for your reply.

Unfortunately this doesnt work.

 

Any other ideas?

 

Thanks in advance!

 

Fredrik 

Fredrik,

Det bästa är att kontakta Sonos kundtjänst.  De ger support 24/7 genom att gå till den här länken.

Contact Sonos Customer Care

Fick du något svar från supporten, jag har samma problem. 

 

@FreddeV Thank you for bringing your concerns with Google Assistant setup to the Sonos Community. Please use this link for troubleshooting steps with Google Assistant on Sonos.

If you need further assistance you can reach out to the Swedish Sonos Community with this link.

Hej. Jag hade precis samma problem. Försökte om och om igen, stängde av router mm. Jag bytte mobil och då fungerade det perfekt.  Företagsmobilen som jag använder har antagligen oklara säkerhetsinställningar som störde trots att jag stängde av VPN. Nu syns inställningarna i min mobil.