Answered

SONOS system at home + in the office -> On the same application?

  • 30 April 2021
  • 2 replies
  • 118 views

Bonjour,

J’ai à la maison un système SONOS très complet et qui me porte satisfaction.

 

Satisfait, j’ai donc investi sur plusieurs enceintes que je souhaite installer ns nos bureaux qui se situens à une adresse différente.

 

Nous pourrons harmoniser l’écoute dans l’ensemble des bureaux ou au choix chacun pourra diffuser sa musique favorite dans son bureau.

 

Je ne souhaite pas donner mes codes à mes collaborateurs pour qu’ils utilisent l’enceinte de leur bureau.

 

Je serais donc le seul qui pourras utiliser deux système différents et je souhaite dissocier mon utilisation pro de celle perso. 

 

Dois-je installer une seconde application sur mon smartphone? Avec un second Login? (mais mon adresse mail sera la même)…

 

Avez vous une solution simple pour cette configuration dissociée?

 

Merci :0)

 

Mod edit: This is an English forum so I have added an English translation below (from Google Translate):

Hello,

I have a very complete SONOS system at home which I am satisfied with.

 

Satisfied, I therefore invested in several speakers that I want to install in our offices which are located at a different address.

 

We can harmonize listening in all offices or, as desired, everyone can play their favorite music in their office.

 

I do not want to give my codes to my employees to use their office enclosure.

 

I will therefore be the only one who can use two different systems and I want to dissociate my professional use from that personal.

 

Do I have to install a second application on my smartphone? With a second Login? (but my email address will be the same) ...

 

Do you have a simple solution for this split configuration?

 

Thanks :0)

icon

Best answer by Ken_Griffiths 30 April 2021, 14:55

View original

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

2 replies

You can create a new Sonos System/Household at work using the same Sonos App, which will auto-switch systems as you connect to the different wireless networks (Home & Office). You can either leave the office staff  use the office system only using your office setup (it will not give them access to your home setup) or you can choose to setup an entirely separate system and speakers for them. You just can’t use the same Sonos speakers in two different accounts/systems.

Hope that assists.

 

Vous pouvez créer un nouveau système / foyer Sonos au travail à l'aide de la même application Sonos, qui commutera automatiquement les systèmes lorsque vous vous connectez aux différents réseaux sans fil (maison et bureau).  Vous pouvez soit laisser le personnel de bureau utiliser le système de bureau uniquement en utilisant la configuration de votre bureau (cela ne leur donnera pas accès à la configuration de votre maison) ou vous pouvez choisir de configurer un système et des haut-parleurs entièrement séparés pour eux.  Vous ne pouvez tout simplement pas utiliser les mêmes haut-parleurs Sonos dans deux comptes / systèmes différents.

 J'espère que cela aide.

Merci pour cette très rapide et très complète réponse.

Je vais rapidement essayer.

:0)