Answered

Er det muligt at tilslutte til Sonos Connect S15 med AirPlay

• 8 August 2021
  • 5 replies

Userlevel 2
Badge +1

Hej eksperter,

Forhåbentlig kan I hjælpe med at løse en udfordring, jeg har.

Jeg har en Sonos Connect S15, som jeg faktisk har været glad for i flere år og som jeg (naturligvis) bruger til musik-streamingtjenester, især den klassiske streamingtjeneste IDAGIO og senest konkurrenten Primephonic. Connect S15 er tilsluttet en analog forstærker med ligeledes analoge højttalere, og jeg styrer hele herligheden med en iPhone 11 og iPad Pro.

Desværre oplever jeg gentagne gange tilslutningsproblemer ved brug af IDAGIOs egen app, og hver gang foreslår deres support, at jeg tilslutter via AirPlay, men problemet er, at min Sonos Connect S15 ikke har AirPlay. Da jeg for kort tid siden ville teste Primephonic og deres app, konstaterede jeg, at denne KUN kan tilslutte via AirPlay. IDAGIOs app kan (for det meste) selv finde min Connect UDEN AirPlay, men det svinger som sagt meget.

Mit spørgsmål er derfor, om der er en genvej til at løse disse tilslutningsproblemer - primært om det er muligt at forbinde Sonos Connect S15 via AirPlay - f.eks. via min Apple TV-boks, som har Airplay. På bagsiden af Connect kan jeg se flere tilslutningsmuligheder, og måske er en af disse løsningen.

I’m lost, så enhver hjælp er meget værdsat.

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Peter

icon

Best answer by GuitarSuperstar 8 August 2021, 16:21

View original

5 replies

Userlevel 2
Badge +1

Here’s the back of the S15.

Userlevel 7

One option is getting an AirPlay-compatible Sonos speaker like a One SL and grouping it with the Connect.

“When an AirPlay compatible Sonos product is playing AirPlay audio, you can group it with any other Sonos product in your system for multi-room playback.”

https://support.sonos.com/s/article/1230?language=en_US

Userlevel 2
Badge +1

Many thanks @GuitarSuperstar 

Since I use old fashioned analog speakers, I’m not 100 % familiar with the Sonos system. So just to make sure… do you mean that I can connect the streaming app (IDAGIO or Primephonic) to my Sonos Connect via the Sonos SL speaker? Like a kind of “bridge” between the app and Sonos Connect?

Userlevel 7

Many thanks @GuitarSuperstar 

Since I use old fashioned analog speakers, I’m not 100 % familiar with the Sonos system. So just to make sure… do you mean that I can connect the streaming app (IDAGIO or Primephonic) to my Sonos Connect via the Sonos SL speaker? Like a kind of “bridge” between the app and Sonos Connect?

Yes. You would AirPlay the music from IDAGIO or Primephonic to the One SL and then group the Connect with the One SL in the Sonos app to hear the music from the One SL and the speakers wired to the Connect.

Userlevel 2
Badge +1

Many thanks @GuitarSuperstar for your help and easy to understand explanation for a newbie in the Sonos universe 😊