Question

DVD naar Beam

  • 3 October 2020
  • 4 replies
  • 433 views

Ik heb sinds kort de beam aangeschaft

Hoe kan ik het geluid van mijn dvd speler ook via de beam krijgen??


This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

4 replies

Userlevel 7
Badge +17

Om te kunnen antwoorden zou ik wat meer gegevens nodig hebben. Die heb ik niet, dus zal ik ervan uitgaan dat je de Beam op de HDMI-ARC aansluiting van je TV hebt aangesloten. Als de DVD-speler ook via HDMI is aangesloten op de TV, zou het geluid gewoon via de TV naar de Beam moeten gaan als je het beeld van de DVD weergeeft op je TV. Als dat niet zo is, dan zou ik eens naar de geluidsinstellingen van de TV en de DVD-speler kijken. Die zouden allemaal op “Dolby Digital” moeten staan.
Ook de DVD-schijf zelf kan een probleem zijn: als die alleen DTS levert, dan kan de Beam daar niets mee. Sommige TV’s kunnen DTS omzetten naar Dolby Digital, maar veel ook niet.

Kun je je post aanvullen met hoe je je TV (fabrikant en typenummer) hebt aangesloten op je DVD-speler (fabrikant en typenummer) en op de Beam. En vervolgens wat je settings zijn?

Mijn tv is Samsung ue40f6320

en de dvd speler is ht bd 1220

Maar als ik sochtens de tv aan zet maakt hij geen connectie met de beam, dan haal ik de hdmi kabel van de dvd speler uit de tv en de stekker van het netstroom van de beam eruit en erin en dan maakt hij wel connectie 

Userlevel 7
Badge +17

Heb je de Beam via HDMI-ARC aangesloten? En maakt de TV bij het aanzetten alleen geen verbinding met de Beam als de DVD-speler aangesloten is? Of is dit altijd een probleem?

Probeer eens of alles wel goed werkt als de DVD-speler niet is aangesloten. Helaas wil het wel eens voorkomen dat verschillende HDMI-apparaten elkaar storen.

Alles zit goed aangesloten en heb de dvd HDMI uit de tv gelaten die doe ik er wel in als ik dvd ga kijken,

Ik denk dat t probleem bij de tv zit, als ik op de beam naar de radio luister via de app en daarna via de app overschakel naar tv dan pakt hij het geluid ook niet op